Catherine d' AMBOISE (x-1550) - Chant royal de la plus belle qui jamais fut au monde
Extrait du document
Catherine d' AMBOISE (x-1550) - Chant royal de la plus belle qui jamais fut au monde Anges, Trônes et Dominations, Principaultés, Archanges, Chérubins, Inclinez-vous aux basses régions Avec Vertus, Potestés, Seraphins, Transvolitez des haults cieux cristalins Pour decorer la triumphante entrée Et la très digne naissance adorée, Le saint concept par mysteres tres haults De celle Vierge, ou toute grace abonde, Decretee par dits imperiaulx La plus belle qui jamais fut au monde. Faites sermons et predications, Carmes devots, Cordeliers, Augustins ; Du saint concept portez relations, Caldeyens, Hebrieux et Latins ; Roumains, chantez sur les monts palatins Que Jouachim Saincte Anne a rencontree, Et que par eulx nous est administree Ceste Vierge sans amours conjugaulx Que Dieu crea de plaisance feconde, Sans poinct sentir vices originaulx, La plus belle qui jamais fut au monde. Ses honnestes belles receptions D'ame et de corps aux beaux lieux intestins Ont transcendé toutes conceptions Personnelles, par mysteres divins. Car pour nourrir Jhésus de ses doulx seins Dieu l'a toujours sans maculle monstree, La desclarant par droit et loi oultree : Toute belle pour le tout beau des beaux, Toute clère, necte, pudique et monde, Toute pure par dessus tous vesseaulx, La plus belle qui jamais fut au monde. Muses, venez en jubilations Et transmigrez vos ruisseaulx cristalins, Viens, Aurora, par lucidations, En precursant les beaux jours matutins ; Viens, Orpheus, sonner harpe et clarins, Viens, Amphion, de la belle contree, Viens, Musique, plaisamment acoustrée, Viens, Royne Hester, parée de joyaulx, Venez, Judith, Rachel et Florimonde, Accompagnez par honneurs spéciaulx La plus belle qui jamais fut au monde. Tres doulx zephirs, par sibilations Semez partout roses et roumarins, Nimphes, lessez vos inundations, Lieux stigieulx et carybdes marins ; Sonnez des cors, violes, tabourins ; Que ma maistresse, la Vierge honnoree Soit de chacun en tous lieux decoree Viens, Apolo, jouer des chalumeaux, Sonne, Panna, si hault que tout redonde, Collaudez tous en termes generaulx La plus belle qui jamais fut au monde. Esprits devotz, fidelles et loyaulx, En paradis beaux manoirs et chasteaux, Au plaisir Dieu, la Vierge pour nous fonde Ou la verrez en ses palais royaulx, La plus belle qui jamais fut au monde.
Liens utiles
- Juste la fin du monde de J-l lagarce L'exposition de la pièce ( 1, 1) depuis « C'est Catherine . »jusqu'à« Vous vivez d' une drôle de manière» ( p 25-27)
- Pierre de CROIX (1539-1614) (Recueil : Le Miroir de l'Amour divin) - Sequestré pour jamais et du monde et de moy
- Pierre GRINGOIRE (1475-1539) - Chant royal
- Que pensez-vous de l'idée exprimée par Pierre-Jakez Hélias dans un entretien radiodiffusé : « Il est facile d'être de son temps. La belle affaire ! N'importe quel imbécile peut être de son temps ! Il suffit de suivre tout le monde et de bêler avec le troupeau. »
- Christofle de BEAUJEU (1550-x) - Une belle lingère, au son de mes soupirs